top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

הגשושית BepiColombo שרדה יעף "מסוכן" וחושפת נופים מדהימים של מרקורי

עודכן: לפני 3 ימים

לפני ימים אחדים היה יום לא פשוט עבור צוות הטיסה של BepiColombo. המשימה היא שיתוף פעולה בין סוכנויות החלל האירופית והיפנית והיא תציב שתי מקפות סביב מרקורי בעוד מספר שנים. למרבה הצער, עוד באפריל, המשימה חוותה בעיות במנועי התמרון, אז לקראת היעף הרביעי שלה, הצוות החליט לשלוח את הגשושית הרבה יותר קרוב למרקורי עבור סיוע הכבידה שלו - תמרון נועז שהשתלם.

שתי תמונות של מרקורי שצולמו על ידי BepiColombo ביעף האחרון שלה ב-4 בספטמבר / ESA/BepiColombo/MTM

ההחלטה תוארה כ"די קשוחה" על ידי פרנק בודניק (Frank Budnik), שמוביל את צוות דינמיקת הטיסה של BepiColombo. אבל היעף היה מוצלח באופן כל כך ברור שהצוות חש שנעשה צדק. החללית בריאה, במסלול הנכון, והצליחה לצלם כמה תמונות יפות של כוכב הלכת הפנימי ביותר בזמן היעף.


התמונות צולמו על ידי שלוש מצלמות הניטור, שלמעשה אינן מיועדות לצלם את מרקורי. הן נמצאות שם כדי שהצוות יוכל לבדוק את החללית, אז זה רק בונוס נאה לקבל תמונות יפות של כוכב הלכת. המאפיינים הנראים נמצאים ליד הטרמינטור, הקו בין לילה ליום. הכי קרוב ש-Bepi הגיעה למרקורי היה 165 ק"מ, קרוב יותר מהגובה הבטוח הרגיל של 200 ק"מ בצד הלילה של כוכב הלכת כדי למזער את הסיכון.

מכתש ויוואלדי נראה בצורה מדהימה / ESA/BepiColombo/MTM

"במקור, כל היעפים במרקורי [הם] בגובה של 200 ק"מ. יש הרבה סיבות לכך שצריך לנווט בגובה הזה וכבר זה די תובעני. אחת מהן היא הבעיות התרמיות, אז זה תמיד הוגדר כמגבלה", אמר בודניק.


הנוף הסמוך לטרמינטור מראה יפה את המכתשים והרכסים. וזה כולל מכתש חדש על שם האמנית הניו זילנדית מרגרט סטודארט (Margaret Stoddart). מכתשים ומאפיינים על מרקורי נקראים על שם אמנים, מוזיקאים או סופרים מפורסמים שהלכו לעולמם. לא רחוק מדי מסטודארט, יש אחד המוקדש לאמן הצרפתי אנרי מאטיס. תמונה נוספת מציגה את מכתש ויוואלדי המדהים, הקרוי על שם המלחין האיטלקי של ארבע העונות.


עם זאת, הצוות מדגיש שזה רק טיזינג למה שעתיד לבוא. המצלמות הטובות ייפרסו כאשר המשימה המדעית תתחיל בשנת 2027, אך המעברים הללו הקרובים לכוכב הלכת (והשניים הבאים בדצמבר ובינואר) הם דרך לבדוק את כל חבילת המכשירים הזמינים בשלב זה.

מכתש סטודארט מעורר עניין רב עבור מחקרים עתידיים של כוכב הלכת / ESA/BepiColombo/MTM

"משימת BepiColombo היא רק משימת החלל השלישית שביקרה במרקורי, מה שהופך אותו לכוכב הלכת הכי פחות נחקר במערכת השמש הפנימית, בין השאר בגלל שכל כך קשה להגיע אליו", ג'ק רייט (Jack Wright), עמית מחקר בסוכנות החלל האירופית, מדען פלנטרי ורכז צוות הדימות, אמר בהצהרה.


"זה עולם של קיצוניות וניגודים, אז כיניתי אותו בעבר 'הילד הבעייתי של מערכת השמש'. התמונות והנתונים המדעיים שנאספו במהלך היעף מציעים הקדמה מפתה לשלב המסלול של BepiColombo, שם היא תעזור לפתור את התעלומות הבולטות של מרקורי".


המשימה תמשיך בשינוי המסלול האיטי שלה כדי להתאים לכוכב הלכת הפנימי ביותר. אם הכל יעבור כמתוכנן, היא תכנס למסלול סביב מרקורי בנובמבר 2026.

מקורות:

18 צפיות0 תגובות

コメント


בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page