top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

התפרצות סולארית פגעה היום בכדור הארץ

עודכן: 7 באוק׳ 2020

925 יום. זהו פרק הזמן שנאלצנו להמתין מאז שנראתה לאחרונה התפרצות סולארית (Solar Flare) ברמה M על השמש. היום ההמתנה הסתיימה. התפרצות סולארית M 1.19 אימפולסיבית התרחשה הבוקר על השמש שלנו והגיעה לכדור הארץ בשעה 10:24. תצפית SDO של נאס"א הפסיקה לתפקד מסיבה כלשהי, בדיוק בזמן ההתלקחות, אולם לווין STEREO A לכד את ההתפרצות האימפולסיבית שהגיעה מאיזור כתם שמש סמוך לגפה המזרחית של השמש מנקודת המבט של כדור הארץ. סביר להניח כי אזור כתם השמש שייך למחזור השמש 25 בגלל קו הרוחב הגבוה שלו ואף יכול להיות שזו ההתפרצות הסולארית הראשונה ברמה M של מחזור השמש 25, זה תלוי באם עברנו את המינימום הסולארי או לא.


צילום ההתפרצות מלווין STEREO A

ההתפרצות הסולארית נמשכה זמן קצר מאוד (ולכן היא מכונה אירוע אימפולסיבי) וניתן לראות אותה בתמונות שצולמו ע"י לווין STEREO A הנמצא לפני כדור הארץ במסלול הקפתו של השמש וצופה בה מהצד. בהמשך גילו מכשירי SOHO/LASCO של נאסא התפרצות מסה מהעטרה (CME), בעקבות אירוע ההתפרצות הסולארית, אך מיקום ההתפרצות לא בכיוון כדור הארץ.


לאחר ההתפרצות הסולארית הראשונה, בשעה 13:46, הגיעה אחת נוספת שהתקרבה גם היא לרמה M ונמדדה ברמה C9.3. תקופה מעניינת ואולי גם רגע היסטורי אם זהו אכן האירוע הראשון ברמה M של מחזור השמש החדש.



Comments


בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page